هر آنچه درباره‎ی "رایتل" باید بدانید!

 

همانطور که پیش از این مدیرکل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه در ایران، درگفت‎وگو با سیتنا گفته بود: واگذاری سیم‎کارت‎های رایتل در 15 شهر آغاز شده است و در حال حاضر هم رایتل در 45 شهر آنتن می‎دهد که تمامی مراکز استان‎ها را شامل می‎شود؛ در همین حال مدیرعامل رایتل در گفت‎وگو با سیتنا با تاکید بر سرعت پوشش دهی رایتل گفته بود: امیدواریم پوشش دهی رایتل تا پایان سال به 100 شهر می‎رسد. به گزارش سیتنا "citna.ir"، برای استفاده از خدمات رایتل لازم است ابزارهای مورد استفاده‎ی شما شامل تلفن همراه، تبلت، مودم و ... استانداردهای شبکه نسل سوم را پشتیبانی کند و تنظیمات لازم نیز بر روی آن ها انجام گردد. این ابزارها به همراه یکی از انواع سیم کارت های رایتل ارتباط شما را با شبکه نسل سوم فراهم می کند.
برای تنظیم گوشی‎های دارای سیستم عامل Android ، گوشی های iPhone، گوشی های دارای سیستم عامل Windows، گوشی های دارای سیستم عامل Bada، گوشی های Blackberry، گوشی های دارای سیستم عامل MeeGo و گوشی های دارای سیستم عامل Symbian برای اتصال به شبکه‎ی رایتل می‎توانید اینجا را کلیک کنید.در همین حال مشترکان رایتل در هر زمان از شبانه روز اگر با مشکلی برای اتصال به شبکه مواجه شوند می‎توانند طی تماس با شماره‎ی 2920 راهنمایی بگیرند. 

به گزارش سیتنا، در ذیل تعدادی از پرسش‎ها در خصوص اپراتور سوم تلفن همراه و نحوه‎ی خدمات این اپراتور در کشور پاسخ داده شده است که به استحضار می‎رسد.

 

1. سیم کارت های رایتل در چند نوع عرضه می گردند؟
سیم کارت های رایتل، سه نوع دائمی، اعتباری و دیتا هستند.

سیم کارت دائمی
دارندگان سیم کارتهای دائمی رایتل می توانند از انواع خدمات آن، شامل تماس تصویری، تماس صوتی، اینترنت پرسرعت و ... استفاده، و هزینه آن را در پایان هر دوره با دریافت صورتحساب پرداخت نمایند. همچنین طرحها و بسته های تشویقی خاصی، ویژه این مشترکان تنظیم می شوند.

سیم کارت اعتباری
مشترکان این نوع سیم کارت ها، با خرید کارت شارژ، می توانند تا سقف اعتبار موجود از کلیه خدمات شبکه رایتل استفاده نمایند. جزئیات طرح های تشویقی مخصوص این مشترکان در بخش محصولات و تعرفه ها > طرح ها و تعرفه ها > طرح های جاری آمده است.

سیم کارت دیتا
این سیم کارتها ویژه دسترسی به خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت هستند و قابلیت برقراری تماس صوتی را ندارند. دارندگان سیم کارتهای دیتا، می توانند به صورت سیار با استفاده از دستگاه های مختلف مانند انواع تبلت، لپ تاپ و مودمهای قابل حمل با قابلیت اتصال به شبکه نسل سوم، از اینترنت پر سرعت استفاده نمایند. این سیم کارتها از قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز برخوردار می باشند.

2. ثبت نام به چه معناست؟
با انجام ثبت نام، مشخصات متقاضیان دریافت سیم کارتهای رایتل، ثبت می شود. واگذاری سیم کارت، پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه مربوطه انجام خواهد شد.

3. خرید آنلاین چیست؟
در مواردی که رایتل امکان ثبت نام و پرداخت همزمان هزینه را فراهم آورده باشد، متقاضیان می توانند سیم کارت دلخواه خود را در یک مرحله خریداری نمایند.

4. پیش شماره های رایتل چیست؟
پیش شماره سیم کارتهای دائمی رایتل، 0920 و پیش شماره سیم کارتهای دیتا، 0921 است.

5. آیا امکان انتخاب شماره دلخواه وجود دارد؟
خیر. در مرحله کنونی ثبت نام، شماره متقاضیان از سوی رایتل اختصاص داده می شود.

6. هر متقاضی چند سیم کارت می تواند خریداری نماید؟
هم اکنون، با هر کد ملی می توان یک سیم کارت دائمی، یک سیم کارت اعتباری، و یک سیم کارت دیتا خریداری نمود.

7. در صورتی که متقاضی به شماره ویژه ای نیاز داشته باشد چه مراحلی را باید طی کند؟
در این مرحله از ثبت نام، شماره های ویژه عرضه نمی شوند. زمان و چگونگی عرضه این شماره ها از طریق رسانه ها و وب سایت رایتل اعلام خواهد شد.

8. آیا جهت انجام ثبت نام باید مبلغی پرداخت شود؟
جهت ثبت نام از طریق وب سایت رایتل هیچ هزینه ای اخذ نمی گردد.

9. آیا برای خرید آنلاین باید مبلغی پرداخت شود؟
بلی. در صورتی که امکان خرید داشته باشید، قیمت سیم کارت و مالیات بر ارزش افزوده را باید بپردازید.

10. چگونه می توان اطمینان پیدا کرد که ثبت نام به صورت کامل انجام شده است؟
با انجام ثبت نام اینترنتی یک صفحه شامل کد پیگیری و مشخصات متقاضی نمایش داده خواهد شد. این مدرک در مرحله بعد و جهت تکمیل ثبت نام ضروری است.

11. فرآیند واگذاری سیم کارتها به چه صورت است؟
پس از ثبت نام، از طریق ایمیل و یا SMS از متقاضی درخواست می شود که جهت تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه اقدام نماید. در این مرحله تحویل سیم کارتها براساس اولویت تکمیل ثبت نام انجام خواهد شد.

12. به مشترکین سیم کارتهای دائمی چه خدماتی ارائه می شود؟
هم اکنون تمام خدمات پایه نسل سوم به شرح زیر به مشترکان عرضه می شوند و خدمات نوین ارزش افزوده نسل سوم به مرور به مجموعه خدمات رایتل اضافه خواهند شد.
تماس تصویری
تماس صوتی
ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای
ارسال و دریافت پیام کوتاه
اینترنت پرسرعت در حین حرکت نسل سوم (+HSPA)

13. چه تفاوتی میان خدمات و امکانات رایتل با سایر اپراتورهای داخل کشور وجود دارد؟
رایتل تنها عرضه کننده خدمات نسل سوم تلفن همراه در کشور است. از برتریهای نسل سوم نسبت به نسلهای پیشین تلفن همراه می توان به نکات زیر اشاره نمود:
کیفیت بالا در عرضه خدمات پایه مانند: تماس صوتی، پیام کوتاه و پیام چندرسانه ای، به دلیل استفاده از جدیدترین فناوریهای مخابراتی
اینترنت پرسرعت نسل سوم (+HSPA) با قابلیت استفاده در حین حرکت
تماس تصویری
امکان عرضه انواع خدمات نوین ارزش افزوده و کاربردی بر بستر تلفن همراه

14. آیا امکان استفاده از امکانات نسل سوم در هر نوع از گوشیهای موجود در بازار، وجود دارد؟
خیر ، تنها در گوشیهایی که قابلیت استفاده از فناوری نسل سوم را دارند، ممکن است.

15. آیا می توان همراه با سیم کارت، گوشی تلفن همراه مناسب را نیز خریداری و دریافت نمود؟
هم اکنون فقط سیم کارت رایتل به متقاضیان عرضه می شود ولی با گشایش مراکز فروش رایتل، گوشیها و دستگاه هایی با قابلیت استفاده از فناوری نسل سوم نیز عرضه خواهند شد.

16. هزینه استفاده از خدمات رایتل چگونه است؟
هزینه استفاده از خدمات رایتل در صفحه تعرفه های خدمات فهرست شده است.

17. شبکه رایتل تاکنون در چه شهرهایی راه اندازی شده است ؟
برای آگاهی از پوشش شبکه رایتل، صفحه نواحی تحت پوشش را ببینید.

18. آیا امکان استفاده از سیم کارتهای رایتل درتمامی نقاط کشور وجود دارد؟
سیم کارت های رایتل در کلیه نقاط تحت پوشش اعلام شده قابل استفاده هستند و این شبکه به تدریج و مطابق با برنامه به تمامی کشور گسترش خواهد یافت. اطلاعات تفصیلی در این زمینه بزودی ارائه خواهد شد.

19. پوشش شبکه رایتل در سطح کشور (شهرستانها، روستاها، و راهها) چقدر طول خواهد کشید؟
در ابتدا تمرکز بر روی پوشش جمعیتی است و در فازهای بعدی روی پوشش جغرافیایی خواهد بود.

20. آیا امکان ثبت نام و خرید برای فرد متقاضی در هر شهری وجود دارد؟
خیر. هم اکنون ثبت نام و خرید، فقط در شهرهای تحت پوشش و طبق برنامه اعلام شده انجام می شود.

21. آیا برای ثبت نام سیم کارت محدودیت سنی وجود دارد؟
بلی. متقاضی باید 18 سال تمام داشته باشد.

22. چگونه می توان اطلاعات بیشتری در مورد رایتل کسب کرد؟
در حال حاضر از طریق تماس با مرکز خدمات مشتریان به شماره 2920 (021) و یا با مراجعه به بخش راهنمایی وب سایت رایتل به آدرس www.rightel.ir می توان اطلاعات بیشتری بدست آورد.





تاريخ : جمعه 1 دی 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |